Crestere la Cosmote

COSMOTE România anunţă rezultatele financiare pentru al treilea trimestru al anului fiscal 2010, încheiat la 30 septembrie 2010, conform indicatorilor de performanţă raportaţi astăzi de OTE Group.

COSMOTE România a păstrat o evoluţie financiară constantă şi pozitivă în cursul celui de-al treilea trimestru al 2010, fapt care a îmbunătăţit indicatorul EBITDA şi veniturile, în pofida cadrului economic dificil din România, a competiţiei agresive, dar şi a pieţei mature.

La sfârşitul lunii septembrie 2010, numărul total de clienţi COSMOTE în România, excluzând clienţii Zapp, a atins 6,7 milioane, din care 20,1% sunt abonaţi. Creşterea constantă a bazei de abonaţi, în special pe segmentul business, a generat o creştere semnificativă a veniturilor. Numărul de clienţi prepaid a crescut şi el în pofida competiţiei intense pe acest segment. În acest trimestru, veniturile din servicii au crescut cu 3,4%, din care veniturile din serviciile aferente apelurilor iniţiate au crescut cu aproximativ 2%.

Veniturile totale în al treilea trimestru al anului 2010, au atins valoarea de 117,5 milioane de euro, înregistrând o creştere de 8,5% comparat cu aceeaşi perioadă a anului anterior, în timp ce EBITDA a crescut până la 23,3 milioane de euro, înregistrând o creştere de 24,6% comparativ cu T2 2010, evidenţiind îmbunătăţiri ale activităţii operaţionale în urma integrării cu succes a Zapp.

ARPU pentru al treilea trimestru al 2010 a crescut cu 6% până la 4,56 euro, comparativ cu 4,29 euro în al doilea trimestru al 2010, în principal datorită introducerii unor oferte competitive şi relevante pe piaţă.

“Suntem mulţumiţi de performanţa pozitivă în cel de-al treilea trimestru, având în vedere provocările contextului economic, scăderea consumului şi competiţia intensă. Am modelat în permanenţă structura costurilor pentru a ne îmbunătăţi eficienţa şi pentru a ne adapta la mediul dificil, fără a afecta calitatea serviciilor. Am continuat să ne îmbunătăţim portofoliul de produse şi servicii şi am câştigat o cotă de piaţă importantă pe segmentul corporate, întărindu-ne prezenţa pe piaţă”, a spus Konstantinos Apostolou, CFO COSMOTE România.

Cu o cotă de piaţă de peste 24% şi câştigând în mod constant teren pe piaţă, COSMOTE România se concentrează pe întărirea prezenţei sale în cadrul segmentelor de internet mobil şi corporate, îmbunătăţindu-şi în mod constant reţeaua de acoperire şi extinzând portofoliul de produse şi servicii în beneficiul consumatorilor români.

SUMAR DATE FINANCIARE PENTRU COSMOTE ŞI GERMANOS ROMÂNIA

(În milioane euro) T3’10 T3’09 % Evoluţie 9L’10 9L09 % Evoluţie
Venituri 117.5 108.3 +8.5% 347.2 317.8 +9.3%
EBITDA 23.3 20.8 +12.0% 48.6 57.1 -14.9%
Marja EBITDA 19.9% 19.2% +0.7pp 14.0% 18.0% -4.0pp

SUMAR DATE FINANCIARE PENTRU COSMOTE GROUP

(În milioane euro) T3’10 T3’09 % Evoluţie 9L’10 9L09 % Evoluţie
Venituri 723.3 791.1 -8.6% 2,120.4 2,261.5 -6.2%
EBITDA 266.9 313.6 -14.9% 737.0 824.8 -10.6%
Marja EBITDA 36.9% 39.6% -2.7pp 34.8% 36.5% -1.7pp

În al treilea trimestru din 2010, OTE Group a oferit servicii de telecomunicaţii către aproximativ 21.3 milioane de clienţi.

This entry was posted in Cosmote and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*